Kawe Cakna, Demo Cakna, Kito Bahagia! (I Care, You Care & Happiness!)

Sabtu, 8 Oktober 2011

Excellent Nur Hayah Program

Kenapa masyarakat perlu mendaftar di bawah program Nur Hayah kami?
Jawapan ; Sekiranya mereka menghadapi masalah jangkitan virus HIV/AIDS, pihak kami mempunyai rawatan untuk mereka serta bertanggungjawab memberi kaunseling kepada mereka serta ahli keluarga mereka agar penularan virus ini dapat dihalang dan dibendung dari merebak. Rawatan awal memberi peluang 100% sembuh!
Melalui program yang kami jalankan juga, memberi semangat kepada mereka serta masyarakat setempat tentang halatuju hidup yang positif serta menjauhi segala perbuatan maksiat yang menyumbang ke arah kehancuran dan kemusnahan.

Apa akan berlaku sekiranya mereka yang terlibat tidak mendaftar?
Jawapan ;
Pertama ; Pihak kami sudah tentunya tidak dapat membantu mangsa mendapat rawatan dan kaunseling. Ini juga boleh membawa kepada kes bunuh diri, kritikal dsb.
Kedua ; Jangkitan virus HIV/AIDS tidak dapat dibendung kerana ianya boleh menyebabkan orang yang berhubungan secara intim dengan pembawa dijangkiti. Samada hubungan intim itu atas kerelaan atau paksaan.
Ketiga ; Keluarga yang tidak dikaunseling dan masyarakat yang tidak diberi pendidikan akan terjebak ke jalan yang sama serta berada dalam kondisi berisiko tinggi.
Keempat ; Mereka akan terdedah kepada jangkitan virus dan berada di kedudukan pada tahap 4 kali ganda hingga kepada 44 kali ganda (kadar jangkitan) sekiranya tidak mendaftar dan mendapat rawatan serta kaunseling dari pihak kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan