Kawe Cakna, Demo Cakna, Kito Bahagia! (I Care, You Care & Happiness!)

Isnin, 10 Oktober 2011

Keajaiban Bersedeqah 03

Penglihatannya pulih seperti sediakala
Pada suatu hari seorang anak bermain bersama kakaknya dengan memegang sebilah pisau. Tiba-tiba si adik menghayunkan pisau tersebut ke arah mata kakaknya yang mengakibatkan luka. Si kakak pun segera dikerjarkan ke hospital lalu dipindahkan ke hospital Riyadh. Setelah menjalani pemeriksaan yang rapi, kumpulan doktor memutuskan bahawa harapan kornea matanya untuk kembali pulih sangatlah tipis, sehingga mustahil dia dapat melihat seperti sediakala.

Si ibu yang sedang menemani anaknya yang sedang sakit pada suatu hari teringat akan keutamaan bersedeqah. Dia meminta suaminya membawakan seutas rantai emas miliknya dimana dia tidak memiliki kekayaan selainnya. Dia ingin sedekahkan rantai emas tersebut meskipun keadaan ekonominya juga kian lemah. Dia berdoa kepada Allah dengan mengadu ; "Wahai Tuhanku, Engkau tahu bahawa aku tidak memiliki harta selain rantai emas ini, maka jadikanlah sedeqahku ini sebagai cara untuk kesembuhan puteriku ini".

Keesokan harinya doktor datang untuk melakukan pemeriksaan anak tersebut lalu menyatakan hal yang sama seperti sebelumnya bahawa anaknya tidak ada lagi harapan untuk sembuh. Beberapa hari selepas itu, datang doktor lain untuk memeriksanya, dia berfikir sejenak dan memerhatikan dengan teliti. Tiba-tiba dia memutuskan untuk segera melakukan pembedahan dan pembedahan itu berjaya berkat kurnia Allah. Anak perempuan itu pun kemudian pulang ke rumahnya dengan selamat tanpa ada kesan luka sedikit pun di wajahnya dan penglihatannya kembali pulih seperti sedia-kala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan