Kawe Cakna, Demo Cakna, Kito Bahagia! (I Care, You Care & Happiness!)

Sabtu, 15 Oktober 2011

Pembiayaan Program Nur Hayah

Program Nur Hayah ini merupakan satu program usahasama yang dijayakan oleh pihak HFZ Group Sdn Bhd dengan pihak Pertubuhan Masyarakat Prihatin (PMP) Negeri Kelantan. Program Nur Hayah ini meliputi tujuh peringkat perlaksanaan program bertujuan untuk menangani masalah HIV/AIDS dari terus menular dan tersebar.

Disamping itu, ianya bertujuan untuk memberi kesedaran dan kefahaman kepada masyarakat tentang HIV/AIDS ini. Kefahaman yang jelas tentang HIV/AIDS akan mengikis segala tohmahan dan pandangan buruk masyarakat kepada pesakit HIV/AIDS.

Program Nur Hayah juga bertujuan untuk memberi kaunseling dan rawatan kepada pesakit yang disebabkan oleh atau lebih dikenali dengan golongan mangsa yang menghidapi penyakit HIV/AIDS dan terpaksa menjalani hidup dengan virus ini berada di dalam badan mereka. Kerana itu, pihak kami telah membuat satu penempatan khas kepada golongan ini di Nur City Center di Bachok Kelantan.

Kami bergitu berharap sokongan dari semua pihak akan melancarkan lagi program Nur Hayah ini. Diharapkan dengan usaha ini akan mengekang banyak permasalahan yang timbul dalam permasalahan yang berkaitan dengan penularan dan peningkatan yang mendadak penghidap HIV/AIDS.

Setiap cadangan dan pandangan pihak kami amat mengalu-alukannya dari semua pihak. Pihak kami juga begitu mengharapkan aktivis yang ingin bersama kami untuk menangani isu dan permasalahan ini bersama.

Segala cadangan dan buah fikiran serta bantuan yang ingin disalurkan, bolehlah menghubungi kami melalui email kami : nurhayah2011@gmail.com.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan