Kawe Cakna, Demo Cakna, Kito Bahagia! (I Care, You Care & Happiness!)

Isnin, 17 Oktober 2011

Keajaiban Bersedeqah 05

Pengalaman sebenar yang berlaku kepada Pengarah Urusan Jelira Marketing Sdn Bhd yang bertempat di Keterah, Kota Bharu Kelantan. Beliau yang dikenali pihak Nur Hayah lebih mesra dengan panggilan Abe Azam.. Seorang yang peramah, mudah mesar dan senang berbicara. Apa yang penting, sikap semulajadinya yang suka membantu sesiapa sahaja. Tidak kira tempat dan masa. Begitu juga dengan perwatakan isterinya yang mudah tersenyum dan petah berbicara serta cepat mesra.

Pada suatu hari, pihak Nur Hayah mempunyai program 'ad-hoc'. Dua program serentak dan perlu menyediakan 6 bunting untuk tujuan itu pada keesokan paginya. Sekarang jam sudah menunjukkan jam 5 petang. MasyaAllah! itu yang terpancur dari mulut kami. Kami yakin tentunya dengan niat murni kami ini, pastinya semua ini tidak menjadi halangan.

Pihak Jelira Marketing Sdn Bhd sudi membantu. Kami memanjatkan setinggi-tinggi kesyukuran pada Ilahi. Hati kami amat terharu bila melihat pemilik syarikat dan rakan kongsi syarikat ini sendiri yang menguruskan percetakan bunting kami. Kata mereka ; 'Semua pekerja dan pulang'. MasyaAllah.. Ini bos-bos sendiri yang lakukan kerja-kerja ini. Setelah jam menunjukkan 3 pagi, barulah kerja-kerja ini semua disiapkan. Dari hal setting menyeting, design dan cetak. Allahul musta'an... Apa yang mengejutkan kami lagi, katanya F.O.C... Biar betul ; kata kami.

Esok harinya, Alhamdulillah program kami dapat berjalan lancar dan lebih memberansangkan serta berjaya dengan adanya bunting yang disediakan oleh Jelira Marketing Sdn Bhd.

Apa yang mengejutkan, pada petang itu, syarikat Jelira Marketing mendapat tempahan bunting pada saiz yang sama kami tempah itu sebanyak 600 buah bunting. Tabarakallah.. siapa sangka ye.. Mereka kata, tak rugi kami sedeqahkan 6 bunting semalam dan hari ini kami dapat tempahan yang besar. Itulah ajaibnya sedeqah. Dari pengalaman kenalan kami sendiri..! Semoga Allah berkati perniagaan mereka dan limpat gandakan lagi rezeki mereka dan dikurniakan kesejahteraan serta ketenangan kepada mereka dan ahli keluarga mereka.

Amin Ya Rabbal 'Alamin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan